Kapat

“Bilişim Teknolojileri ve Yazılım” Dersi için Öğrenme Alanları

Anasayfa
Bilişim Teknolojileri “Bilişim Teknolojileri ve Yazılım” Dersi için Öğrenme Alanları

Talim Terbiye Kurulunun öğretim programları kapsamında Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi için 14.09.2012 tarihinde sitesinde yayınladığı öğrenme alanları aşağıda listelenmiştir. Öğrenme alanları hakkındaki ders içeriğine sitemizden erişebilirsiniz.

• 1. Bilişim Okur-Yazarlığı

1.1. BİT’in Günlük Yaşamdaki Önemi

1.1.1. BİT’in Önemi
1.1.2. BİT’in Kullanıldığı Alanlar
1.1.3. BİT Kullanırken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
1.1.4. BİT Kullanımı ve Sağlık
1.1.5. Ergonomi

1.2. BİT’in Sosyal ve Kültürel Katkıları

• 1.2.1. Bilgi Toplumu
• 1.2.2. Dijital Vatandaşlık (e-devlet, banka uygulamaları vb.)

• 1.3. BİT’in Temel Kavramları

• 1.3.1. BİT’in Ürünleri
• 1.3.2. BİT Çeşitleri
• 1.3.3. Donanım ve Yazılım Teknolojileri

• 1.4. BİT’ni Kullanma ve Yönetme

• 1.4.1. Teknoloji ile Tanışalım
• 1.4.2. İşletim Sistemi
• 1.4.3. Dosya Yönetimi
• 1.4.4. Faydalı Programlar

• 1.5. BİT’in Gizlilik ve Güvenlik Boyutları

• 1.5.1. Bilgi ve Veri Güvenliği
• 1.5.2. Virüsler ve Diğer Zararlı Yazılımlar
• 1.5.3. Kişisel Mahremiyet ve Taciz

• 1.6. BİT’ni Kullanırken Etik ve Sosyal Değerler

• 1.6.1. İnternet ve BİT Kullanım Kuralları
• 1.6.2. Telif Hakları ve Dijital Yazarlık
• 1.6.3. Bilişim Suçları

• 2. Bilişim Teknolojilerini Kullanarak İletişim Kurma, Bilgi Paylaşma ve Kendini İfade Etme

• 2.1. İnternet ve İletişim

• 2.1.1. Internet’e Bağlanmak İçin Neler Gereklidir?
• 2.1.2. Bilgisayar Ağları

• 2.2. İletişim Araçları (e-posta, forum, sohbet, sesli-görüntülü konferans vb. güncel teknolojiler)

• 2.3. Bilgi Paylaşımı için Araçlar

• 2.3.1. İşbirlikli Yazarlık (Ör: Viki)
• 2.3.2. Çoklu Ortam Paylaşımları (Ör: YouTube, Flickr)
• 2.3.3. Web Günceleri (Ör: Bloglar)
• 2.3.4. Etiketleme ve Sosyal İmleme (Ör: Delicious)
• 2.3.5. Sosyal Medya Kullanımı (Ör: Facebook, Twitter vb.)
• 2.3.6. Dijital Kimlik Oluşturma (Ör: Linkedin)

• 2.4. Proje Oluşturma ve Yönetimi (planlama ve aşamalar vb.)

• 3. Araştırma, Bilgiyi Yapılandırma ve İşbirlikli Çalışma

3.1. BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme (web tarayıcıları, eklentiler, arama motorları, ansiklopediler, çevrimiçi kütüphaneler ve sanal müzeler vb.)
• 3.2. Metin Tabanlı İçerik Oluşturma Araçları (çevrimiçi ve çevrimdışı yazılımlar vb.)
• 3.3. Hesaplama, Grafik ve Veri Oluşturma Araçları (çevrimiçi ve çevrimdışı elektronik tablolama, grafik hazırlama teknikleri, veri işleme vb.)
• 3.4. Çokluortam Uygulamaları (çevrimiçi ve çevrimdışı sunu, video, ses, animasyon ve 2D/3D çizim araçları vb.)

• 4. Problem Çözme, Programlama ve Özgün Ürün Geliştirme

• 4.1. Problem Analiz ve Çözme Yaklaşımları
• 4.2. Algoritma ve Strateji Geliştirme (algoritma oluşturma mantığı, sözde kod, akış şemaları vb.)
• 4.3. Programlama

• 4.3.1. Program ve Programlama Dilleri
• 4.3.2. Programlama Araçları
• 4.3.3. Animasyon ve Makrolar
• 4.3.4. Sosyal Kodlama Ortamları
• 4.3.5. Kullanıcı Etkileşimli Program Hazırlama

• 4.4. Yazılım Projesi Geliştirme, Uygulama ve Yaygınlaştırma

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir