Çizim Yapıyorum Scratch Uygulaması

ÇİZİM YAPIYORUM

Adım 1:

Kalem  Grubu  taşlarını  kullanarak kuklalarımızla çizimler yapabiliriz.

Bir deneme yapalım mı? Yukarıdaki blokları kullanarak neler yapabiliriz?

Adım 2:

Eğer  kuklamızın  fare  okunu izleyip çizim yapmasını istersek bu kodu kullanabiliriz.

Adım 3:

Şimdi de kuklamıza bir kare çizdirelim. Önce az önce çizdiklerimizi silmek için boşluk tuşu basılınca ekranın temizlenmesini sağlayalım.

Kare çizmek için kuklamızın önce bir çizgi çizip dik açıda 90 derece dönmesi gerekli, karenin 4 kenarı olduğu için bunu 4 kez tekrarlayacağız.

Adım 4:

Aynı şeyi tekrarlamamız gerektiğinde kodu uzun uzun yazmak (ya da tek tek kopyalamak) yerine tekrarla bloğunu kullanabiliyorduk.

Tek sorun her şey biraz hızlı oluyor ve biz çizimi göremiyoruz, bunun için araya biraz da zaman ekleyelim.

İşte kuklamız yeniden kare çiziyor!

Adım 5:

Şimdi de Scratch ekranında kuklamızın yerini daha iyi anlamamızı sağlayacak bir konuya bakalım. Scratch ekranında karşımıza pek çok kez çıkan x ve y’lerin ne anlama geldiğini biliyor musunuz?

Adım 6:

Scratch sahnesinde kuklaların konum veya hareketlerini belirlemek için yandaki şekilde bir konum belirleme sistemi vardır.

Bu sistem bize bir kuklanın konumu hakkında bilgi verir. x yatay konumunu, y ise dikey konumunu söyler.

Sahnenin tam ortası, x ile y’nin kesişim noktası için x : 0 y: 0 ‘dır.

Adım 7:

Kedi kuklasının altında yer alan x ve y değerleri bize kedinin yerini söyler, proje ekranın altındaki değerler ise fareyi takip eder. Şimdi fareyi takip edip alttaki sayılara bakın bakalım, neler fark edeceksiniz?

ADMİN

Teknolojiyi öğrenmeye ve öğretmeye çalışan, Amerika saatine göre uyku düzenini ayarlayan, işlerini ertelememeyi beceremeyen (site temasını bile yazacak vakit bulamadan direkt satın alan) ve arada sırada teknoloji yazarlığı yapan bir şahsiyet.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir